»

Saturday, May 26, 2012

dear diary..hati berkata-kata seikhlasnya..

salam..
da lama sbnrnye aq nk tulis tntg hati aq..mcm2 yg aq pendam dri dlu smpai skang..tpi hati kecil nie slalu je nk halang..slalu ckp "biarkan, itu hak die","kau lebih hebat dari dye,jadi dye akan slalu berusaha untk jatuhkan ko" n bla bla bla...tpi makin lama aq pendam, aq diam makin parah luka dlm hati nie..aq cuba jauhkan diri aq dari korg supaya korg pown xkan sibuk tntg diri aq..aq dgn diri aq n dunia aq n korg pown sama..bukan aq nk mara klu korg amek berat tntg aq,xslah klu seorg sahabat amek berat tntg shbtnye cuma kadang2 aq perlu ruang utk diri aq tnpa libatkan org lain..pape pown trima kasih...

da lama aq xon9 fb..sbb aq sgt2 elakkan untk on9 supaya xde status2 aq yg akan guriskan hati org lain..klu aq on9 msti mcm2 status aq wat tapi alhamdullillah aq masih punya hati n akal yg mampu untuk berfikir dgn matang.cuba bayangkan bile aq tulis status yg aibkan org then satu dunia bace..setiap yg membaca 2,setiap 2 la dosa yg akan aq taggung.. aq bukan yg dulu..aq da 20 thun..da boleh fikir dgn matang insyaallah..selagi bole klu ade masalah aq akan cuba selesaikan sendiri..aq xnk libatkan sape2..sbb 2 semua mslh aq yg aq hadapi aq biarkan dlu sehingga aq btl2 kuat tok hadapi n klu aq da xmampu,air mata akan jadi kawan baik aq..kdg2 aq xmampu nk hadapi wlaupun aq tau,"syg,2 kan ujian Allah turunkan tok uji kesabaran ko..sabar la..chill oke.. " aq bukan mcm org lain, media sosial jadi kwan baik utk luahkan semua yg dorg rasa.. bgi aq biarlah dlu..da tenang nnti bru aq akan critakan 2 pown pada sahabat yg sgt memahami aq..klu ade pown aq certakan pda 'kisah si kecil' nie,bukan semua...serius aq xpndai nk cerita semua tntg org yg akan buat org xselesa ngan aq..cukup la aq sorg yg rasa ap dorg buat pda aq..aq xnk dorg jugak rasa ap yg aq rsa..sgt x cool tok bls2 cm 2..
betul tuu..

kadang2 terfikir jgk, apa salah sy smpai lebih sikit pown xley..saya sushkan hidup awk ke smpai cm 2 skali awk buat sy..slame nie awk buat something pernah ke saya mra smpai 1 dunia perlu tau..penatnya dgn sume nie..klu nk tegur pown xsalah klu tegur dpn2..memang slah sy ary 2..saya minx maf..cuma mungkin hati nie da tawar sgt dgn sume yg awk buat pda sy..saya lebih senang begini..buat apa saja yg sy mahu tnpa perlu libatkan org lain..agar org lain x sush sbb sy..

andai kata lepas nie,saya nmpk lain..ya memg sy akui,saya bukan lagi mimie yg dlu..yg slalu berharap  pda org lain utk berkongsi mslh..mimie yg skrg lebih berdikari n lalui hari2 yg dtg tnpa berharap simpati org..saya btl2 da give up untk harap pda org..klu dlu sya yg slalu meminta maf,tpi kini xlagi..smpai bile sy perlu mengalah hingga bgi pluang org pijak kepala saya???saya da 20 tahun,da perlu fikir masa depan n hidup sy sendiri..biarpown org akan kata saya segi tiga,selfish saya da penat nk pduli..memang hakikat itu diri saya..kerna itu saya da xnk libatkan sape2 dlm hidup saya..biarla kita setakat kawan begitu saja..xperlu terlalu rapat cm dlu,tkt kelak semua nie akan jadi lagi n hati saya mungkin xkan terima maaf 2 lagi..

=)
Alhamdullillah,wlau mcm2 yg aq lalui,masih ade yg mahu membantu..mereka yg ade ketika aq susah atau senang..sama2 berkongsi suka dan duka..memberi kata2 nasihat kepada diriku..smpai bile2 aq xkan pernah lupa jasa korg.. tq En. bmilo, En. dolphin n akak mal.. sayang korg slamenye..  yang paling penting,mak.. trima kasih fhm anak mak yg semakin membesar nie..mcm2 yg kita kongsi sama2.. gembira sama2 nanges same2..comel kan..tanpa mak,mie pown xkan rasa mcm mna nk lalui kehidupan nie...mak,terima kasih..

"ya allah,terima lasih turunkan ujian ini pada hambamu yg sgt kerdil ini..semoga bertambah keimananku kepadamu ya Allah..hanya padamu tempt aq mengadu sejujurnya tanpa berselindung sedikitpown..ampunkan dosaku yg silam,berikan hidayah mu agar aq tetap dijalanmu ya Allah..amin ya rabbal alamin.. "

senyum la slagi mampu senyum..



No comments: