»

Thursday, July 4, 2013

dear diary, this story about myheart that been hurt..

assalam..

again.. kisah hati.. =)
tak tau sampai bila akan macam nie.. aku nak dia bahagia tapi aku sendiri yang tak kuat nak tengok dia bahagia dengan orang lain..  ntah la..malam tadi dia datang jumpa housemate aku, dapat tengok dari atas je.. bahagia dia dapat senyum,gelak.. aku rindu tengok dia bahagia macam tu.. ntah cam ne,ade air mata yang mengalir tengok kegembiraan dia..mungkin terlalu rindu..ye..mungkin rindu..

sometimes aku rasa aku la yang paling kuat nak hadap benda nie,tapi bila saat aku terlalu rindu dia,aku la insan paling lemah aku rasa...hati lembut macam kapas..kalau x mesti da lama aku kuat kan..

lepas mal jumpa dia malam tadi, terus aku duduk atas katil je,malas nak bertentang mata dengan sape pown..

mal : mie,kau okey?

aku : aah ok jee..

mal : nape suara kau lain.. menangis eh..

aku : xlaa.. biasa je niee.. (terus ambil towel masuk bilik air )

dalam toilet aku pasang air kuat-kuat.. menangis sepuasnya..dalam hati berkata..aku belum cukup kuat.. hati aku masih terlalu sakit..macam-macam cara aku buat.. tapi kenapa kau jugak yang aku rindu.. sedar tak selama nie aku sembunyikan semua kesedihan aku dari semua orang.. aku cakap aku ok, aku dah cukup kuat untuk semua nie.. tapi hakikatnya, aku la paling lemah.. aku masih perlu sokongan untuk bangun balik.. aku nak pergi jauh lari dari semua nie.. aku nak bahagia balik macam dulu,tapi kenapa aku xdapat..kadang- kadang aku rasa putus asa sangat... aku tak nak perasaan cam nie..

keluar toilet selisih dengan mal,

mal : nape mata kau merah,menangis eh..

me : xla..masuk habuk..


***********************************


hari nie exam, memang niat nak pakai sangat baju kurung biru tu..tapi ntah la sebab malas nak gosok and dah last minute sangat,aku amek jubah merah and decide nak pakai baju tu...

alhamdullillah paper housekeeping nie aku dapat buat and siapkan..ade lagi 1 jam jadi tak tau dah nak buat apa.. first time kali nie aku keluar awal.. sampai kat meja depan class nak amek beg, dia pun keluar jugak dari dewan exam.. pakai baju biru..terpandang dia cepat2 tunduk,ambik beg and terus pegi.. hakikatnya wajah tu la yang aku rindukan..rindu tengok dia ketawa,.bahagia sangat dia dengan orang lain.. sedangkan dengan aku.. kami macam tak kenal dah kan..

aku naik tingkat atas sebab nak g tengok carry mark..masa nak turun tangga, again nampak dia.. bertentang mata.. kejap.. ntah la..macam- macam cerita yang aku sembunyi tapi mata aku tak pernah menipu keadaan aku..takut nak bertentang mata dengan sape pown.. even dengan housemate sendiri.. sebab aku tau, aku belum cukup kuat.. aku takut menangis depan dorang.. aku takut orang lebih nampak kesedihan yang aku sembunyikan..


aku masih belajar n berharap dapat gembira macam dulu.. even bukan dengan dia..cuma aku terkilan,kerana putusnya cinta putusnya persahabatan.. apa- apa pun aku akan tetap doakan kau bahagia.. =')


No comments: