»

Thursday, August 23, 2012

Berakhirnya ramadhan, tibanya syawal =)

terakhir ramadhan..
alhamdullillah berakhirnya sudah ramadhan pada tahun ini,memang agak sayu je nak tinggalkan ramadhan nie,entah tahun depan sempat berpuasa dibulan ramadhan tau x..xtahu la..ajal maut kan di tangan Allah SWT.. Semoga masih ada peluang lagi nak sambut ramadhan pada tahun2 yang akan datang..InsyaAllah.. masa bulan ramadhan hari 2 sibuk je dengan kerja..da xkerja kat butik da,tukar kerja buah kuih raya kat RTC, Gopeng, Perak.. dekat sikit dengan rumah..sibuk dengan kerja sampai xsempat nak beli bju raya..sempat beli last minit je..malam raya baru g beli...perkara biasa la 2 bagi orang yang sibuk bekerja cam aku nie kan..hehehehhee...alhamdullillah sehari sebelum raya 2 memang bos bagi cuti so ambil kesempatan 2 tolong mak wat persiapan terakhir untuk menyambut kehadiran bulan syawal pada keesokan harinya..walaupun hakikatnya xraya pown dekat rumah..

1 syawal..
pagi 2 rasa sayu je..angin menyapa lembut tubuh kecil nie..teringat akan orang2 yang tersayang terutama yang telah pergi meninggalkan aku untuk selama-lamanya.arwah opah,nenek dan arwah abg pejal.. masih segar diingatanku wajah2 mereka yang selalu membahagiakan..namun, Allah lebih menyayangi mereka dan aku reda dengan kepergian itu..lalu aku sedekahkan surah Al-fatihah semoga mereka tenang disana..aminn..sebelum berangkat pulang ke kampung,aku sempat bermaaf-maafan dengan keluargaku,memohon ampun dan maaf atas segala salah dan silapku selama ini..

Raya,raya dan raya..
raya pertama : berhari raya di kampung atok( family mak) di selangor darul ehsan (dari pagi sampai ke malam) serius pnt,bju raya pown xsempat tukar..
Raya Kedua : pulang ke perak da tiba pada pukul 4 ptg, kemudian mandi2 bergerak ke parit buntar untuk berhari raya dengan keluarga ayah pada pukul 6 ptg..(blik kul 12 mlm..pntt..huhuhuhu)
Raya ketiga : open house kat rumah aku dari kul 2 ptg sampai malam..mak masak laksa n mee kari(juadah utama,yg lain sampingan)

alhamdullillah, skang da kurang sikit penat aku nie..da mcm robot masa raya..huhuhuhu..xcukup tidooo..huhuhuhu..pape pown belum terlewat nak ucap "SELAMAT HARI RAYA,MAAF ZAHIR DAN BATIN,ANDAI ADA TERSALAH KATA,TERKECIK HATI,TERASA HATI DAN SEGALA BAGAI TER,HARAP DIMAAFKAN.."

seikhlas hati,
Fatimah Shafiee



No comments: