»

Tuesday, August 28, 2012

Emosi :)

salam..

Tibe2 je sejak kebelakangan nie asyik emosi je..xtau la kenapa..gembira tapi sedih..alhamdullillah kawan2 dah berjaya masuk ke menara gading..tumpang gembira dengan kejayaan korang..tapi sedih,lepas nie xdapat slalu jumpa,lepak2 cam dulu..mesti korang dapat kawan baru..tapi aku harap korang xkan lupa kawan2 lama kita ye..ada cuti nanti gather lagi ye.. =)

masa raya hari tu,macam biasa la gather satu family,minx maaf,minx ampun dengan family macam yang slalu kita buat..tapi 2 la titik permulaan bahu aku terasa terlalu berat untuk digalas.amanat yang perlu aku laksanakan..mampu ke aku?

kata ayah..
keluarga ayah xde sorang pon yang dapat masuk universiti, keluarga mak pun sama..ko satu-satunya contoh keluarga pada sepupu yang lain.. dari dulu sampai sekarang,orang asyik cakap kita miskin, belajar pown xpandai, buang masa belajar tinggi-tinggi,bukan tempat kita belajar tinggi2..tempat kita cuma jadi kuli..ayah diam bile orang cakap macam 2,sbb ayah tau,anak ayah xmacam 2.anak ayah bole berjaya.. ayah xkisah jual tanah asalkan anak ayah dapat belajar,tapi cuma satu ayah harapkan, buktikan pada dorang ,anak ayah boleh berjaya,berjaya dapat ijazah,dapat kerja elok, dapat tolong keluarga kita..bila ayah xde nanti,tanah nie ayah da bahagi2 pada korang 3 bradik..elok2 la jaga,jangan gaduh2 adik bradik.

mata berkaca2,hanya tggu empang pecah je..

kata angah..
aku blaja xtinggi,dari kecik kita sume berdikari sendiri,anak orang lain minx 2 dapat,minx nie dapat..kita x..mto aku pown aku beli sendiri hasil titik peluh kerja sendiri..nasib baik la rezeki aku,aku amik lesen lori and skang da bole keje bawak treller..tapi ko pown tau kerja aku macam mana,seminggu sekali je balik..belanja dapur rumah alhamdullillah aku bole bagi mak ayah..wlaupun x banyak tapi sekurang2nya kurang sikit beban mak ayah.. tapi sampai bila macam nie,satu hari nanti,aku ada keluarga,banyak nak pkai duit..harapan sume pada ko,sekurang2nya bila ko da berjaya nanti ko jugak bole tolong mak ayah..aku cuma harap ko jangan sesekali hampakan impian dorang je..blaja rajin2,tunaikan impian mak ayah..


tentang along..
mak cakap dulu,masa mak abis pantang (masa 2 pantang kat selangor) on the way nak balik perak dengan ayah,atok,opah,pak cik and mak cik, hujan turun lebat sangat sepanjang jalan...sampai la satu simpang tibe2 ada kereta langgar,van yang mak naiki terbalik, along pulak terpelanting kat luar..,masa 2 sume orang luka2,alhamdullillah xde yang cedera parah..tibe2 mak prasan along xde dalam van,sume orang keluar dari van cari along,hujan pulak makin lebat.. masa 2 mak nampak along tertiarap atas jalan,,senyap xmenangis..masa 2 mak dah nangis panggil ayah.. ayah terus amik along,alhamdullillah masa 2 baru along menangis.mak cakap sbb 2 sampai skang mak xsalahkan along klu dye jadi macam sekarang sbb bukan salah dye..bayi baru 44 hari terpelanting dari van,kuat ke anggota badan bayi masa 2???sbb 2 along jadi lembab sikit x macam kitaowg,along nak bercakap pown xterlalu lancar macam orang biasa..dari situ bru aku tahu kenapa selama nie along macam 2..mak cakap wlaupun macam 2,mak bersyukur anak mak xpnah buat masalah masa kat sekolah,dapat tamatkan persekolahan dalam tempoh yang ditetapkan.dan sekarang walaupun along cuma kerja di stesen minyak,dia xpnah lupa bagi mak duit setiap bulan..

10 promise with my Nako..
1)berjanjilah selamanya akan jadi kawan baik saya
2)awak akan bawak saya kemana saja awak pergi
3)walaupun saya cuma binatang,tetapi saya juga ada hati dan perasaan
4)ingatlah awak ada kawan2,keluarga tapi saya cuma ada awak.
5)sesibuk mana pun awak,awak perlu ada masa bersama saya
6)kita akan kongsi suka dan duka bersama2
7)tempoh hayat saya hidup cuma 5-10 tahun,jadi hargai la masa kita bersama
8)bila saya buat sesuatu perkara yang awak xsuka,jangan la mara kerana saya ada sebab saya sendiri
9)saya nak awak ada disisi saya ketika saya mati nanti.
10)bile saya da xde nanti,awak jangan lupakan kenangan kita ye

si pecinta..
niat tok kwin awal 2 terpaksa dilupakan seketika..terlalu berat tugas yang perlu aku pikul,biarla terlaksana dulu impian itu baru kemudian aku mencari bahagia buat diriku..andai ada jodoh ada la nanti..insyaAllah,tekadku, apabila umurku mencecah 25 tahun pasti sudah bertukar status dari "bujang" ke " married " .. :)

Aku..
mampu ke aku untuk tunaikan harapan mereka yang sangat mengharapkan kejayaan aku?Ya Allah,hanya padamu aku bermohon permudahkan segala urusanku didunia mahupun diakhirat..bantulah hamba-Mu ini untuk membahagiakan kedua ibu bapaku..sesungguhnya aku akan bahagia andainya mereka bahagia..Aminn..(lastly,empang da pecah :') )





No comments: