»

Wednesday, March 6, 2013

ohhh sem 4...

salam.. dah berhabuk dah blog nie da lama aku xupdate pape pown..heheehee..
alhamdullillah berakhirnya sem3 yang lepas membuat aku lebih kuat untuk terus menapak ke peringkat seterusnya...dalam cuti sebulan dapat jugak aku kerja..dapat la cari rezeki lebih sikit untuk menampung keperluan hidup di tempat orang.. sebulan aku keluar pagi balik petang disebabkan kerja.. cuti cuma 2 kali je dalam sebulan..rajin sangat kerja sampai cuti 4 hari yang diberi bos cuma aku amek dua hari je..hehhehehe.. penat jangan cakap lahhh.. nama pown kerja kann..mestila.. alhamdullillah jugak rakan2 ditempat kerja sangat baik dan 1 kepala dengan aku.. hehehhe.. awal bulan 3 baru2 nie, keluarga aku nie kejutkan dengan panggilan dari kg mengatakan nenek sakit.. ya Allah masa 2 cuma Allah yang tahu perasaan aku..bercampur baur.. nak start kelas lagii..nk jaga nenek lagi.. Tuhan 2 maha kuasa, aku diberi peluang untuk menjaga nenekku yang terlantar sakit di ICU hospital klang.. hari sabtu aku balik melaka.. da keesokannya aku berangkat ke kg...2 malam berturut2 aku tido dihospital jaga nenek yang terlantar sakit.. dengan masalah perhubungan peribadi yang xpernah nak selesai..aku tanggung semua sorang2.. hanya pada Allah tempat aku mengadu...semalam 5hb 3 tahun 2013.. nenek menghembuskan nafas terakhirnya di pangkuanku setelah usai aku melaksanakan solat subuh.. dengan tenang nenek pergi... aku yakin allah telah mendengar segala rintihanku..terima kasih allah...ye aku mengaku hati sape yang xsedih..jujur aku menangis tatkala doktor memberitahu nenekku telah tiada..tapi aku sedar pasti nenek xtenang kalau aku terus terusan menangis.. alhamdullillah setelah jenazah dibumikan, malam tadi buat tahlil untuk arwah nenek dan pada jam 11 pagi aku bergerak balik ke melaka kerana aku tahu tanggungjawab aku sebagai pelajar yang perlu aku teruskan.. jam 2 petang aku sampai di bumi melaka dan terus bersiap2 untuk ke kelas pada jam2.30ptg.. jujur aku katakan memang penat..tapi semua aku lakukan iklas kerana Allah swt.. moga apa yang aku lakukan diterima oleh-Nya..
 Dalam semua yang terjadi, aku sangat2 memerlukan seseorang untuk berkongsi apa yang aku alami..alhamdullillah masih ada rakan2 yang sanggup membantu saat aku susah.. maklumat di melaka sentiasa aku perolehi dari sahabat serumah.. terima kasih sanggup membantu aku saat aku susah dan senang.. namun aku sangat2 terkilan apabila orang yang sangat2 aku harapkan langsung xde disisi aku bertanya khabar,mengambil berat mengenai ap yang terjadi..xde kata2 semangat dan aku terus dibiarkan bersendirian berharap pada orang yang sangat xmemerlukan aku...ye aku mungkin bukan perempuan yang selama nie kau harapkan.. aku xpernah sempurna dimata kau mahupun sesiapa sekalipun..aku mengaku memang dulu aku salah tapi xbermakna aku xde peluang untuk menjadi yang lebih baik.. hari nie aku sedar aku bukan sape2 lagi pada kau..aku reda dengan apa yang terjadi..aku menjauh kalau itu yang boleh buat kau bahagia..aku xpernah minx semua nie jadi tapi kalau ini takdir kita..aku reda.. semoga kau jumpa wanita yang betul2 sempurna dimata kau dan dapat membahagiakan kau lebih baik dari apa yang pernah aku buat selama nie,..
tipu sangat lah kalau x kecik hati... tapi aku tau aku bole baiki hidup aku sendiri kalau kau dah xperlu aku.. Allah masih ada saat aku susah mahupun senang dan insyaallah masih ada ruang untuk aku perbaiki hidupku dengan rahmat Allah.. Allah itu maha pengamun lagi maha penyayang..

buat nenek..mie sayang nenek sampai bila2..tenang la kat sana..insyaallah mie akan sentiasa doakan nenek..Al- fatihah..

**bukak buku baru yang lebih warna warni....


fatimah shafiee

No comments: