»

Thursday, March 14, 2013

disebalik turunnya berat badan nie.. 59kg-51kg

Assalam..
alhamdullillah harapan untuk kurangkan berat badan berhasil nampaknya.. tapi... disebalik turunnya berat badan nie sebenarnya ade kisah yang aku sendiri terkejut dgn apa yang jadi.. =))
before nie masa cuti memang aku slalu main badminton tapi xde la berat badan turun smpai mcm tu skali..paling tidak pun sekilo atau 2 kilo je..tapi sejak aku putus,then mcm2 jadi..aku alami stress yg melampau smpai selera makan pown hilang.. mana xnye asyik nanges je..fatimah shafiee kan, memang jenis kuat nanges.. =)
smalam kluar dgn mal g tesco,then mal nak timbang berat dye..so aku pown join skali..da alang2 ade timbang free..timbang la..timbang2 skali tgk berat cuma 51kilogram! seriusly terkejut..sgt cepat n mendadak.. before nie 59kg..bagi orang lain mungkin its normal but for me its not!..fikir2 balik..teruk sgt ke aku stress..jahatnya aku hukum diri sendiri,paksa tulang 4 kerat bekerja walaupun hakikatnya badan nie sangat2 penat!!rehat aku cuma tido waktu malam je..
seriusly kesihatan sgt2 merundum...kali nie putus cinta tahap betul2 jatuh tersungkur susah nak bangun balik..memang down sgt!
everyday cuba buat mcm biasa mcm xde ap2 berlaku tapi hakikatnya..hati nie sakit,menangis xtau nak lari mana xtau mcm mna nak hadapi benda nie sume..seriusly sakit!! mungkin diwajah aku masih ade senyum tawa tapi dihati aku mcm di toreh2 nak hadap sume nie..xtau smpai bila nak pura2 pkai topeng mcm xde ap2 jadi..

ary2 dgr lagu nie..berpuluh2 kali nak ubat hati sendiri..

Lirik Lagu Bondan Prakoso and Fade 2 Black – Ya Sudahlah

Ketika mimpimu yang begitu indah
Tak pernah terwujud ya sudahlah
Saat kau berlari mengejar anganmu
Dan tak pernah sampai ya sudahlah

Reff:
Apapun yang terjadi
Ku ‘kan slalu ada untukmu
Janganlah kau bersedih
Cause everythings gonna be ok

Satu dari sekian kemungkinan
Kau jatuh tanpa ada harapan
Saat itu raga kupersembahkan
Bersama jiwa cita-cita dan harapan

Kita sambung satu persatu sebab akibat
Tapi tenanglah mata hati kita kan lihat
Menuntun ke arah mata angin bahagia
Kau dan aku tahu jalan selalu ada

Juga ku tahu lagi problema kan terus menerjang
Bagai deras ombak yang menabrak karang
Namun ku tahu ku tahu kau mampu tuk tetap tenang
Hadapi bersamaku hingga akhir datang

Saat kau berharap keramahan cinta
Tak pernah kau dapat ya sudahlah yeah
Dengar ku bernyanyi lalalalala heyeyeyeyeyayaya
Dedum dedudedadedudidam semua ini belum beakhir

Back to Reff:
Satu ‘kan langkah langkah yang beriring
Genggam hati rangkul emosi
Genggamlah hatiku satukan langkah kita
Sama rasa tanpa pamrih
Ini cinta across the sea
Peluklah diriku terbanglah bersamaku
Melayang jauhh.. woo..woo.. yeeahhh.. (come fly with me, baby)

Ini aku dari ujung rambut menyusur jemari
Sosok ini yg menerima kelemahan hati
Yea.. aku cinta kau.. ini cinta kita
Cukup satu waktu yes untuk satu cinta
Satu cinta ini akan tuntun jalanku
Rapatkan jiwamu yo tenang disisiku
Rebahkan rasamu untuk yg ditunggu
Bahagia hingga ujung waktu


#senyumlah mimie,awak kuat,awak boleh bangkit bina hidup awak yg lebih warna warni lepas nie..  =))

No comments: